Monkey Portraits

 

jill_greenberg01_02 jill_greenberg02_03 jill_greenberg03_03 jill_greenberg04_03 jill_greenberg05_03 jill_greenberg06_03 jill_greenberg07_03 jill_greenberg08_03 jill_greenberg09_03 jill_greenberg10_03 jill_greenberg11_03 jill_greenberg14_03 jill_greenberg15_03 jill_greenberg16_03 jill_greenberg17_03 jill_greenberg18_03

În proiectul de față artista Jill Greenberg realizează o serie de imagini fotografice de tip publicitar cu o tentă documentară, fotografiate în studio, în care ilustrează prin portret, diferite ipostaze și stări, cu diverse specii de primate și expresiile faciale ale acestora.

Jill Greenberg este o artistă contemporană de origine Americană-Canadiană care activează pe plan internațional cu diverse proiecte. Cel mai cunoscut proiect al ei se numește “End Times” în care ilustrează o serie de imagini cu emoția copiilor mici lăcrimând. Prin această serie s-a făcut remarcată cu abilitatea să de a manipula starea subiectului fotografiat.

Imaginile sale au fost expuse în orașe precum New York, Amsterdam, Paris, Toronto și multe altele. A fotografiat diferite celebrități, munca sa fiind asemănată cu artiștii fotografi LaChapelle, deoarece intervine în amănunt asupra detaliilor din imaginile sale și cu Richard Avedon prin compozițiile de potret de studio cu diferite celebrități. O celebritate comună fotografiată de Jill Greenberg și Richard Avedon este actorul și politicianul Arnold Schwarzenegger.

În seria “Monkey Portraits” ne confruntăm cu imaginea unor primate fotografiate în studioul artistei. Aceste maimuțe au înlocuit banalele portrete de studio ale oamenilor, artista interacționând cu animalele, a căutat expresii faciale ce sunt asociate cu cele omenești. Stările animalelor fotografiate sunt teamă, mânia, curiozitatea, bucurie, mirare și altele. Asocierea maimuței cu omul provine de la ipoteză științifică care presupune că omul se trage din clasa primatelor, iar Jill Greenberg ne oferă detalii vizuale manipulatoare.

În proiectul său, artistă utilizează compoziții statice și dinamice cu subiecți centrați. Seria fotografică realizată pe parcursul de patru ani, este realizată pe peliculă fotografică și prelucrată ulterior digital. Referitor la setup-ul din studio, artista a folosit multiple surse de iluminare (main light, fill light, backround light, kick light până și hair light) pentru a pune în evidența detaliile din blana animalelor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s